2012. május 23., szerda

Lapacho- és Rooibos teás szappan




Már vagy 2 hét telt el az utolsó készítésem óta, úgyhogy éppen elérkezettnek láttam az időt arra hogy újra csináljak egy adagot :). Amúgy is rengeteg ötletem van amit szeretnék megvalósítani.
Lassan átmegyek szappanos blogba a nyers ételek helyett :).
De azt gondolom hogy ha odafigyelünk a táplálkozásunkra, akkor az is fontos hogy odafigyeljünk a testünkre más értelemben is, és fontos hogy ne mérgezzük. Így az otthoni szappankészítés is a természethez visz közelebb, ezért azt gondolom hogy mégis csak ide illik.
A kép itt is korábbi szappant ábrázol, a mait még nem fényképeztem le, de majd igyekszem.
Most is csak a hozzávalókat írom le, az elkészítési mód teljesen megegyezik a korábbi leírással.
A mostani szappanom La Pacho és Rooibos teás lett, mert mindkettő nagyon jótékony hatású a bőrre, illetve egyéb felhasználásra is, főleg belsőleg, teaként fogyasztva!
Hozzávalók:
  • Pálmaolaj: 700 gramm
  • Olíva olaj: 338 gramm
  • Repce olaj: 100 gramm
  • Szőlőmag olaj: 102 gramm
  • Makadámdió olaj: 10 gramm
  • Mandula olaj: 10 gramm
  • Lúg: 165,97 gramm, azaz 166 gramm
  • Tea (azaz folyadék): 478,8 gramm
  • Citromfű illóolaj (elhagyható)
  • Fahéj illóolaj (elhagyható)
Az elkészítéshez annyit írok, hogy a La Pacho teát először megfőztem, úgy mintha teának készíteném el. Felforraltam fél liter ioncserélt vizet, beletettem 1 púpozott evőkanál teafüvet (jelen esetben inkább fakéreg :)), majd 5 percig főztem. Lekapcsoltam, hozzátettem 1 púpozott evőkanál Rooibos teát, majd lefedve állni hagytam 20 percig. Leszűrtem és teljesen lehűtöttem! Ez után adtam hozzá a lúgot, melyet folyamatosan hideg vízben tartottam.
Nagyon hamar elkezdett “pudingosodni”, úgyhogy nem kellett túl sokáig kevergetnem. Az illóolajat a pudingosodási folyamat végén kevertem a masszához.
A tea színe miatt nem kaptam valami guszta színű szappant, de nem is ez volt a tervem :). Alapvetően egy nagyon ápoló, finom szappant szerettem volna készíteni.
Bátran vágjatok bele és kísérletezzetek!
Jó szappanozást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése