2012. május 23., szerda

Tejes-olívás szappan




Pár nap késéssel el is készítettem a soron következő szappanomat is. Ezt egészen konkrétan ma csináltam, így még csak a formában pihen. Kép egyelőre erről sincs, de holnap a vágásnál lefotózom :)
Hozzávalók:
  • 154 gramm lúg
  • 437 gramm folyadék, nálam most fele-fele tehéntej (termelői) és desztillált víz került bele
  • 572 gramm olíva olaj
  • 578 gramm pálmazsír
Most nem tettem bele mást, csak egy ilyen sima szappant akartam készíteni.
Először is, tegnap lefagyasztottam a tejet, amit frissen vásároltam termelőtől.
Ma pedig egy tálba raktam az olajakat, majd a creativiky oldalán lévő programmal kiszámoltam hogy mennyi lúg és folyadék kell bele.
Kimértem a fagyott tejet egy edénybe, a desztillált vizet egy másikba.
A tejhez hozzáöntöttem a kimért lúgot, majd addig oldottam benne amíg a tej és a lúg is felolvadt. Ehhez még hozzáöntöttem a desztillált vizet. (Azért nem írtam hűtést ennél és az előzőnél, mert a fagyot tej miatt nem forrósodott fel az edény, így nem volt szükség hűtésre.)
Elővettem a botmixert, elkezdtem vele keverni az olajakat, majd lassan hozzáöntöttem a lúgos keveréket. Addig kevertem így, amíg már “írt” a massza. Lekapcsoltam a botmixert, majd formába öntöttem a szappanomat.
Most két kenyeres formával lett, így azt gondolom hogy ez most jó sokáig elég lesz, bár holnap tervezem készíteni a következő adagot, ami kecsketejes és olívaolajas lesz, semmi mást nem akarok tenni bele.
Letakartam egy sütőpapírral és betakartam őket egy törülközővel, hogy ne hirtelen hűljön ki. Holnap szeletelem, és 6 hét múlva használhatom.

Az egész műveletet gumikesztyűben, zárt ruhában és kötényben végeztem, hogy ha valami balul üt ki, akkor ne égjek össze.
Itt találjátok azt a jó kis programot, amivel kiszámolhatjátok hogy mennyi lúg és folyadék kell a szappanotokhoz:
Szerintem bátran kísérletezzetek!
Nekem is annyi ötletem van, hogy fogalmam sincs hogy mikorra fogom tudni megvalósítani őket, ugyanis ezeket a szappanokat el is kell használni, mielőtt megromlanának. És ugye én is most nagyon belelendültem. Korábban azt terveztem hogy két hetente készítek egy adagot hogy legyen folyamatos utánpótlás, de amint kiötlök valamit, úgy érzem hogy azonnal meg kell valósítanom!
De most tényleg leállok. Holnap még megcsinálom a kecsketejes-olívaolajas szappant, aztán két hétig szabadságolom magam a szappankészítés alól. Azt nem tudom hogy hogyan fogom kibírni!
Szeretnék csinálni a jövőben kávés, kakaós, répás szappant is. Meg persze ami még addig eszembe jut :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése