2012. május 23., szerda

Csokis-kókuszos szappan





Már régóta tervezem egy ilyen szappan elkészítését. És most hogy nekiálltam a teafa olajosnak, megcsináltam ezt is. Így egy füst alatt letudtam  mindkettőt :)
Hozzávalók:
  • Olíva olaj: 100 gramm
  • Szőlőmag olaj: 50 gramm
  • Makadámiadió olaj: 30 gramm
  • Mandula olaj: 24 gramm
  • Pálmaolaj: 500 gramm
  • Kókuszolaj: 100 gramm
  • Lúg: 110,72 gramm
  • Folyadék: 305,52 gramm (nálam most kókusztej)
  • Kakaó: kb. 5 teáskanállal (én nyers kakóport tettem bele, nem azért mert flancolni akartam, egyszerűen nem volt itthon másmilyen, de gondolom a holland kakaó is megfelel a célra)
Azt elárulom, hogy nem tudok a mérlegemmel,52 grammot mérni, így mindig kerekítek. Sőt, a mérlegem még a páratlan számokat sem nagyon szereti, rendszerint átugorja őket. Na mindegy. Eddig azért nagyjából jók lettek a szappanok, amiket készítettem.
Itt most több munkám volt az előkészületekkel, így azzal kedzem.
Először is a kókusztejet készítettem el. Nem mértem ki, így azt mondom hogy tetszés szerint tegyünk kókuszreszeléket egy turmixgépbe, öntsük fel vízzel, majd magas fokozaton turmixoljuk össze néhány perc alatt. Utána egy sűrű szövésű anyagot átszűrtem, jól kinyomkodtam. A lé, amit kaptam, az a kókusztej. Ebből mértem ki a szükséges folyadékmennyiséget, majd beletettem egy műanyag tálba és 1 órára betettem a mélyhűtőbe.
Az óra letelte közeledtével összemelegítettem az olajokat, majd kivettem a mélyhűtőből a kókusztejet és feloldottam benne a lúgot. És láss csodát, nem barnult meg! Nagyon szép színe maradt, bár ha teljsen megfagyasztottam volna, akkor biztosan gyönyörű hófehér lett volna, így inkább vanília színű lett.
Összeöntöttem az olajakat és a lúgos keveréket, majd botmixerrel pudingosodásig kevertem. Nagyon hamar bekövetkezett ez az állapot! Itt még belekevertem úgy jó két marék kókuszreszeléket abból ami visszamaradt, majd még rásegítettem a botmixerrel. 
Beleöntöttem a massza felét a szappanformámba. Megszórtam a tetejét kakaóval, majd a maradék masszába kevertem 2-3 teáskanál kakaót. Ezt az előző tetejére öntöttem, majd egy hurkapálcikával belekevertem, hogy mintás legyen a közepe.
És most várom hogy megszilárduljon. Holnap felvágom, és utána már “csak” 6 hetet kell várnom, hogy fürödhessek is vele. És ezt már nagyon várom! Ínycsiklandozó szappan lett!


Update:
Készen van a szappan, már javában használom is. Szuper lett az állaga, szépen habzik, finom az illata, egyszerűen imádom! Próbáljátok ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése