2012. május 23., szerda

Szappant készítettem II.



A szappan hozzávalói:
  • 128,5 gramm lúg
  • 379,62 gramm folyadék (nálam most kecsketej volt)
  • 895 gramm olíva olaj
  • 32 gramm ricinus olaj
  • 72 gramm tökmag olaj
  • Levendula virág
  • Levendula illóolaj
Először is lefagyasztottam a tejet. Így egy napot késett a szappan elkészítése :). 
Másnap kimértem a hozzávalókat (na jó, pontosabb úgy, hogy beleöntöttem a hozzávalókat -jelen esetben az olajakat- egy nagy tálba, úgy hogy mértem közben hogy mi hány gramm, majd beírtam a programba ami kiszámolta hogy mennyi lúg és folyadék kell hozzá). 
Alapvetően egy világos színű szappant szerettem volna, de a tökmag olaj totál bebarnította az egészet, így egy nem túl szép színű szappan lett az eredmény. Na jó, még nincs készen, úgyhogy még nem szappan.
Na szóval, kimértem mindent. A fagyott tejhez, melyet kockákban fagyasztottam, hozzáöntöttem a lúgot. Kicsit nehezen olvadt, de nem volt különösebb hőreakció a hideg miatt, és a tejet sem égette meg, így itt még szép fehér maradt. Ha esetleg nem akarod a folyadékmennyiséget teljes egészében tejből, akkor nyugodtan tegyél bele amennyit gondolsz, majd pótold ki desztillált vízzel, zöld teával, vagy bármilyen teával a maradékot.
Amikor felolvadt a fagyos tej és a lúg is, akkor fogtam a botmixert és elkezdtem keverni vele az olajakat, majd lassan hozzáöntöttem a lúgos keveréket. Ezt addig kevertem amíg már “írt” a massza.
Kivettem a botmixert és hozzákevertem egy spatulával a maradék hozzávalót, jelen esetben a levendula virágot és a levendula illóolajat, majd formába töltöttem a masszát. Most úgy alakult hogy lett egy kenyérformára való, meg még sok kicsi.
Egymás mellé raktam őket, lefedtem sütőpapírral majd betakartam őket egy törülközővel.
Másnap (24 óra elteltével) kivettem a formákból a szappanokat, amit kellett azt felvágtam, majd egy tálcára tettem és szellős helyre tettem. Most érlelődnek szépen 6 hétig, utána lehet használni őket.

⨷ Figyelem! Veszélyes anyagokkal dolgozunk, így az egész folyamat során nagyon fontos gondoskodni a megfelelő biztonságról!
⨷Végig dolgozzunk gumikesztyűben!
⨷Lehetőség szerint dolgozzunk védőruhában, vagy kötényben!
⨷Beszerezhetünk védőszemüveget is!
Lehet, hogy ezeket túlzásnak tartod, de inkább légy nagy biztonságban, mint hogy véletlenül belefröccsen az arcodba a lúg, vagy bármilyen bőrfelületre, és megéget!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése