2016. augusztus 12., péntek

Kubeba-Citromfű szappan


A továbbiakban nem fogok receptet megosztani, már úgyis annyi féle van az oldalon :) Mindegyik tetszőlegesen variálható.
Arra azért szeretném mindenki figyelmét felhívni, hogy előfordulhatnak elírások, így minden esetben szükséges a receptszámlálóval ellenőrízni a recepteket a tévedések elkerülése végett! Az ha túlzsírozott egy szappan nem fog gondot okozni, de ha véletlenül túl lesz lúgozva, akkor azzal nem fogunk szeretni fürdeni!
Az arányokat pedig érdemes betartani! 50-60% szilárd zsírt és 50-40% folyékony olajat célszerű tenni a szappanba, azzal nagyot nem hibázhatunk :)

Nem rég láttam néhány elrettentő képet a lúgoldásról, így szeretném felhívni mindenkinek a figyelmét, hogy a boltokban kapható műanyag lúgoldó edényt mindenki felejtse el! Ha nincs szakszerűen használva, a benne keletkező gőzöktől szétrobbanhat, életre szóló testi és lelki sérülést okozva! Helyette használjunk rozsdamentes acél edényt, amit a mosogatóba állítunk, és folyamatosan hűtünk! A keletkező lúggőz ellen védekezzünk megfelelő maszkkal! Ha ezt szeretnénk elkerülni, akkor pedig célszerű minden folyadékot, még a desztillált vizet is fagyasztani, és úgy beleoldani a lúgot kanalanként, folyamatosan kevergetve. Nekem az vált be, hogy kb. a folyadék fele fagyott állapotban van, a másik fele pedig szobahőmérsékleten. Így a lúgoldatom langyos lesz a végén.

A képen látható szappanba kubeba és citromfű illóolaj került, imádom ezt a kombót, meg csak úgy magukban is, ezért köszönnek vissza úja meg újra a szappanokban. Titánium-dioxiddal, azzurro mica porral és aktív szénnel színeztem. Nem akartam, hogy fekete legyen a massza egyik fele, ezért tettem bele egy kis zöldet is, ami végül nem igazán vehető ki a szappanban, inkább szürke lett a végeredmény, de imádom, nagyon tetszik a mintája, és ez a forma! Imádom. Most öntöttem bele először, de szerelem lett rögtön!

És a végeredmény:









#soap #lúgoldásveszélyei #soapmaking

2 megjegyzés: