2012. június 20., szerda

Himalája sós szappan


Már rég terveztem egy ilyen szappant, de most meg is valósítottam. Csupa nagyon finom olaj került bele, amik táplálják a bőrt, a himalája só pedig gyógyír a problémás bőrre, amire nekem most nagy szükségem van!

Hozzávalók:

  • 660 gramm olíva olaj
  • 60 gramm ricinus olaj
  • 96 gramm repce olaj
  • 180 gramm kókuszolaj
  • 36 gramm édes mandula olaj
  • 60 gramm kakaóvaj
  • 36 gramm szőlőmagolaj
  • 12 gramm neem olaj
  • 60 gramm szezám olaj
  • 456 gramm folyadék (nálam most kecsketej és desztillált víz keveréke volt)
  • 161,185 gramm lúg
  • 5 ml grapefruit illóolaj
  • 4 evőkanál méz
  • 800 gramm himalája só
  • 4 evőkanál kakaópor a színezéshez


Felmelegítem az olajokat és összekeverem őket (szerencsére ebben a nagy melegben nem nagyon kellett őket melegíteni, a nap megtette a magáét :)).
Kimértem a himalája sót, mézet, kakóport külön tálkákba.
Feloldottam a lúgot az előzőleg lefagyasztott tejben/desztillált vízben. Egy botmixerrel elkezdtem keverni az olajokat, majd apránként hozzákevertem a lúgot, egészen a pudingosodás folyamatáig. Amikor már puding szerű volt a massza, hozzákevertem a mézet, a sót és az illóolajat. Kb. a felét a formába töltöttem, majd a maradékot megszíneztem a kakaóporral. Majd ezt is a tetejére öntöttem. Egy fa pálcika segítségével kicsit belekevertem, hogy szép mintát kapjak majd a felvágásnál.
A sószappan trükkös, folyamatosan figyeltem hogy mikor keményedik meg. Ezt nem szabad 24 óráig békén hagyni, mert akkor már törik, nem lehet felszeletelni. Így amikor már látjuk hogy kellőképpen megszilárdult, kivesszük a formából és felszeleteljük (kb. 2-3 óra elég neki!), majd 6 hétre letakarva hűvös helyre tesszük pihenni. Majd jövök jelenteni hogy hogyan sikerült!





Ha szappant akartok készíteni, akkor itt van egy nagyon jó szappankalkulátor:
http://www.SoapCalc.net/calc/SoapCalcWP.asp
Angolul van, de nagyon jól használható. Csak ki kell választani a mértékegységet (nekünk gramm), a lúg fajtáját, bal oldalt pedig a plusz jelekkel hozzá kell adni az olajokat, amiket szeretnénk beletenni. A program ezt követően kiszámolja hogy mennyi folyadék és mennyi lúg kell az olajokhoz.

Update 2012.06.21.:
Sajnos ez a meleg senkinek sem tesz jót, a szappanoknak sem. Hiába tettem hűvös helyre, elkezdett izzadni a szappanom, valami lé jött ki belőle. Félbevágtam, a közepén én nem tapasztaltam állagromlást, úgyhogy annyit tettem hogy egyesével papírtörlőbe csomagoltam, visszatettem a tálcára őket és egy kicsit beraktam a hűtőbe. Utána pedig a pincébe vittem. Ott van a leghűvösebb, remélem hogy ott már rendben lesz! Pár napon belül kiderül hogy mi lesz vele. Ebből azt szűrtem le hogy ilyen melegben nem szabad szappant készíteni. Még terveztem ma továbbiakat is csinálni, de most inkább megvárom amíg hűl egy kicsit az idő. Még van szappanom, így nem SOS hogy újabb adagot készítsek, meg remélem hogy a himalája sós szappan is használható lesz majd! Ha már tudok valamit, akkor jövök az újabb tapasztalatokkal.

Update:
Hát ez az a szappan, amit nem javaslok hogy megcsináljatok. Nem tudom hogy mi volt a baj, de nagyon rossz lett állagra is, illatra is, mindenre. Kézmosónak elmegy, de amúgy nem igazán vált be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése