2013. március 23., szombat

Sószappan


Tudom, mostanában kicsit elhanyagoltalak benneteket, de most hoztam új szappanreceptet, remélem örültök neki!

Egyszer már készítettem sószappant, de az nem sikerült valami jól, így most újra nekiálltam.

A pontos hozzávalókat itt találjátok:
http://liazelblogja.blogspot.hu/p/szappan-receptek.html

Tehát ami került bele:

  • Olíva olaj
  • Shea vaj
  • Szőlőmagolaj
  • Kókuszolaj
  • Kecsketej
  • Himalája és Parajdi só
  • Geránium illóolaj


Problémás bőrre szánom ezt a szappant, nekem ugyanis az van, sajnos. A korábbi szappanom majdhogynem a kukában végezte, inkább csak kézmosásra lehetett használni, nagyon dörzsölt benne a só. Remélem ennél nem így lesz, mert még nem tudom milyen érzés lesz végighúzni a bőrön. Egyelőre pihen, kb. 4-6 hetet, utána tudok beszámolni róla. Ehhez a szappanhoz olyan sót választottam, amit nem én daráltam le, mert a nagyon finom szemcsék durván karistoló elemmé változnak a szappanban. Ezért pl. a pirospaprikás szappan sem jött be, nagyon durván karistol, kellemetlen érzés a bőrön. Remélem hogy ezzel most nem lesz ilyen probléma.
A só szárító hatását próbálom ellensúlyozni a többi kényeztető, ápoló hozzávalóval :)
Szépen összeállt, nagyon jól néz ki, már nagyon várom hogy kipróbálhassam!

Update:
Kicsit dörzsölős szappan lett, ami egyáltalán nem habzik, bár a receptszámlálóban az összetevők alapján kéne neki. Viszont a sok só miatt nem habzik. Alapvetően problémás bőrre, ezen belül is arcra terveztem, így nem olyan nagy hátrány hogy nem habzik.
Kemény, jó fogása van, nem fogy gyorsan a só ellenére sem. Illata nem maradt meg érezhetően, de nem is vittem túlzásba az illóolajat benne.
Hosszútávú használatáról nem tudok nyilatkozni, mármint hogy milyen hatása van a bőrre, mert nem használom állandóan.
Szárítja a bőrt, ezért tényleg csak zsíros, problémás bőrön célszerű használni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése