2012. augusztus 27., hétfő

Kecsketejes-körömvirágos szappan


Ha már nekiálltam a szappankészítésnek, rögtön két félét készítettem. A második lett ez a szappan, amit "általános" szappannak készítettem, tehát olyan szappan, amivel bármit lehet mosni :)
És milyen szerencsém volt! Pont miközben készítettem jött a postás, és hozott 3 formát, amit az ebay-en rendeltem meg, így rögtön ki is tudtam próbálni őket! Pont kapóra jött, nagyon örülök neki! Így lett egy tömb forma is, meg pár kicsi, különálló. Nekem nagyon tetszenek, szerintem nagyon szépek lettek!

Szappan összetevői:

  • Kókusz olaj
  • Olíva olaj (körömvirág macerátum)
  • Napraforgó olaj
  • Kecsketej
  • Körömvirág szirmok
  • Virágpor
  • Kurkuma


Kétfelé osztottam a masszát, majd az egyik felét kurkumával színeztem, így az a része sokkal sárgább lett. Majd egymás mellett, egyszerre öntöttem a fa formába, így alakult ki ez a minta.
A formákban:

Rózsa formában

Hópehely forma

Napraforgó virág forma

Tömbben
És felvágva:





Ez nagyon tetszik! Ez lett a kedvenc formám :)

Update:
Fantasztikusan jó szappan lett belőle! Krémesen habzik, finom illata van. Egyszerűen imádnivaló! A virágpor szinte érezhetetlen benne, nem bántja a bőrt.
Bátran ajánlom kipróbálásra!

5 megjegyzés:

  1. Kedves Liazel!

    Kezdő szappankészítőként kérdezem, hogy hogyan éred el a tömbszappan tetején ezt a mintázatot?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves feketebari!

      Ezt a mintát kiskanállal csináltam tetejére. A kanál élét beleszúrtam a szappan tetejébe, és egy kicsit megcsavartam, majd ezt folytattam hosszában, amíg ilyen lett. Valahogy így: https://www.youtube.com/watch?v=RVPVu3mWIo0

      Törlés
  2. Köszönöm szépen! :-) Nagyon szépek a szappanjaid!

    VálaszTörlés
  3. Kecsketej helyett használhatok tehéntejet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, csak fagyaszd le előtte, nehogy megbarnuljon!

      Törlés