2012. május 23., szerda

Teafa olajos szappan


Már régóta készültem készíteni egy ilyen szappant. Utoljára a Jamunától rendeltem, amit nagyon szerettem, de gondoltam, hogy ha már én is készítek szappant, akkor ezt is nekem kéne megcsinálni.
Sajnos problémás a bőröm, nem mindig, de sokszor kijön rajta valami, ezért muszáj volt, hogy készítsek magamnak egy teafa olajos szappant.
A színe érdekes lesz, nem lett zöld, mint a többi, piacon kapható fajta. Lehet én rontottam el valamit :)
Az a helyzet, hogy a lúg a zöld teát totál bebarnította, majdnem fekete volt a folyadék, aztán az olajokkal való összekeverés után inkább narancssárga színe lett. A végleges szín majd a felvágás után lesz látható.
Akkor lássuk hogy mi is került bele:
  • Kókusz olaj: 104 gramm
  • Olíva olaj: 106 gramm
  • Szőlőmag olaj: 50 gramm
  • Lúg: 37,40 gramm
  • Folyadék: 98,80 gramm (nálam most zöld tea volt, de bármivel lehet helyettesíteni, akár sima desztillált vízzel is!)
  • Teafa illóolaj: én jó sokat raktam bele, az az igazság, hogy nem számoltam, de szerintem lehet több ment bele, mint amennyit a mennyiség megkívánt volna. Inkább biztosra akartam menni!
A szokásos módon összevegyítettem az olajokat, majd feloldottam a lúgot a zöld teában. Összekevertem őket botmixerrel, majd amikor már pudingos lett az állaga hozzákevertem az illóolajat is. Formába tettem, és most pihen.
Egy észrevétel. Legközelebb, ha teát teszek bele, akkor tuti, hogy beteszem előtte egy kicsit a mélyhűtőbe, kb. egy órácskára, akkor nem barnítja (égeti) meg a folyadékot. Ezt most elrontottam, de tanultam belőle, és legközelebb ezt is úgy fogom csinálni, mintha tejet tettem volna bele.
Kicsit krémes lett, nehéz volt felszeletelni, de már volt hasonló, így remélem hogy a későbbiekben ugyanolyan szépen ki fog száradni, mint a fahéjas szappanom. 6 hét múlva meglátjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése