2013. július 3., szerda

Aktív szenes szappan


A rendszeres olvasóim tudják, hogy nekem is mindig van valami problémám a bőrömmel, állandóan kísérletezgetek hogy mi a jó rá.
Most én is beálltam a sorba, és elkészítettem egy orvosi szenes szappant. Végül nem teljesen olyan lett, mint először kitaláltam, de azért remélem hogy így is jó lesz :)
Egész egyszerűen kifelejtettem belőle a shea vajat, pedig azzal akartam csinálni. De totál elfelejtettem, a receptszámlálóba nem választottam ki, aztán mikor már elkezdtem kimérni a hozzávalókat és észleltem a tévedésem, már nem akartam újraszámolni, így maradt az, ami a számlálóba került :) Azért belecsempésztem a shea vajat is, bár nem olyan mennyiségben, mint eredetileg szerettem volna, egy teáskanállal pluszban hozzátettem az olajakhoz.
Semmi illóolaj, semmi extra nem került bele, csak az orvosi szén. Egyszer már használtam, de nem igazán színezte meg a szappanomat, most már rájöttem, hogy csak akkor lesz szép fekete, ha először vízben feloldjuk a szenet és úgy tesszük a többi hozzávalóhoz. Ha por állagban keverjük trace állapotban a masszánkhoz, akkor inkább csak talán szürke lesz, mint fekete.
Tökmagolajat is használtam, ezzel még inkább mélyíteni szerettem volna a színt, azt hiszem hogy sikerült.
Gyönyörű, matt fekete színű szappanom lett. Már csak ki kell várnom hogy használható is legyen. Remélem hogy a bőröm is szeretni fogja :)

Ami került a szappanba:
  • Kókusz olaj
  • Olíva olaj
  • Pálma olaj
  • Napraforgó olaj
  • Tökmag olaj
  • Shea vaj
  • NaOH
  • Desztillált víz
  • Orvosi szénpor

Update 2013.08.19.:
Most már használom egy ideje, illetve a családban is kipróbálták páran. A visszajelzés nagyon meggyőző, mindenkinek bevált, mindenki nagyon szereti, köztük én is. Eléggé szárítja a bőrt, így tényleg csak zsíros bőrre javaslom a használatát. Bár ha nem úgy csináljátok ahogy én, akkor lehet nem szárít annyira. Mert én fürdésnél rögtön az elején felkenem az arcomra, és csak a fürdés végén mosom le, így legalább 5 percet tölt az arcomon. Ez így lehet nem annyira szerencsés :)
De a lényeg, hogy mindenki dícséri, azt jelezték vissza, hogy sokkal jobb lett a bőrük állaga, állapota tőle, így bátran ajánlom a használatát!

Az első adagom el is fogyott, most tervezem a második adagot, de kicsit változtatok rajta. Szeretnék kétféle színből álló szappant készíteni, melyben a világosabb rész tartalmazni fog cink-oxidot és fehér agyagot (kaolint), mindkettő jó a pattanásos, zsíros bőrre, a fekete, vagy sötétebb rész pedig orvosi szenet és mosóföldet fog tartalmazni. Levendula, rozmaring és geránium illóoalajat szeretnék tenni bele. Van egy szappanformám, amit még sosem próbáltam, ehhez a szappanhoz szeretném kipróbálni először. Remélem hogy nem lesz semmi gond az elkészítés során!

2 megjegyzés:

  1. Jó lett! Kíváncsian várom a bőrtesztet!

    VálaszTörlés
  2. Jövő vasárnap már készen is lesz, utána megírom a tapasztalataimat. A bejegyzést késve posztoltam, így majdnem kész lett a szappankám, mire kikerült :)

    VálaszTörlés