2012. augusztus 27., hétfő

Sampon szappan

Kimaradt egy kevés massza, így ezekbe a kicsi muffin formákba került.

Elérkezett az ideje hogy készítsek egy szappant, amivel hajat tudok mosni, és kifejezetten erre készítem. A korábbi teafaolajos arcszappanomat használtam mostanában hajmosásra, ami szintén tökéletesen bevált, de most szerettem volna valamit külön a hajamra készíteni, így született meg ez a recept.
Néhány héttel ezelőtt összeraktam egy üvegbe dió levelet, körömvirágot, kamilla virágot és leöntöttem olíva olajjal. Most lett kész a macerátum, amit kifejezetten a sampon szappanhoz készítettem. Ezt használtam ebben a szappanban.

Ami belekerült:
  • Kókusz olaj
  • Olíva olaj
  • Napraforgó olaj
  • Ricinus olaj
  • Szőlőmag olaj
  • Repce olaj
  • Zöld agyag
  • Teafa illóolaj
  • Parajdi só
  • Diólevél főzet volt a folyadék

Nem díszítettem, nem színeztem, a zöld agyagtól és a diófőzettől sötét, barnás-zöldes színe lett. És végre kipróbálhattam a formákat, amiket a múltkor kaptam.

Egy-egy fajtát csináltam ebből

És 3 db lett a virágosból

És kivéve a formából:



Update:
Annak aki szereti a teafa illatát azt mondom, hogy nagyon jó illatú szappan lett belőle, aki nem szereti, annak meg azt mondom, hogy olyan az illata mint a teafa olajnak :). Nem kellemetlen, én szeretem ezt az illatot.
Nagyon jól használható, kemény, habosan habzó szappan lett belőle.
Szembe kerülve csíp, úgyhogy vigyázni kell vele hajmosásnál. Én gyakran használom, nagyon szeretem! Ha szappant használtok hajmosásra, akkor használjatok ecetes öblítést is, amit elkészíthettek 1 evőkanál almaecetből és fél liter meleg vízből. Ezzel öblítsétek át a hajatokat.
Fényes, jó tartású utána a hajam.
Az összetevői miatt nem csak problémás hajra, hanem problémás bőrre is bátran ajánlom, én arcmosásra is gyakran használom!

2 megjegyzés:

  1. Szia,
    nagyon tetszik a blogod, főleg a szappanfőzős téma. A szappanreceptes bejegyzéseknél én kicsit hiányolom a személyes tapasztalatodat arról, hogy melyik szappant hogyan értékeled az érést követően, használat közben (habzik-e, mennyire kemény, mennyire szárít, milyen lett az illata, stb). Jó lenne, ha utólag ilyen információkat is hozzá tudnál fűzni a receptekhez. Így még bátrabban és célzottan használhatnánk a receptjeidet! Azért a Bounty-szappanodat a napokban mindenképpen megcsinálom :)
    -Lídia-

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Köszönöm szépen!
    Aminél úgy éreztem hogy érdemes leírni a tapasztalatokat, ott megtettem. A szappan receptek menüpontba is csak azok a receptek kerültek be, amik beváltak, amiket szeretek, amik elkészítését jó szívvel tudom javasolni. Ami nem válik be, azok receptjét nem szoktam oda külön kitenni.
    Talán segít, hogy a szappanszámlálóval csak olyan receptet csinálok, ami kemény lesz, még soha nem csináltam puha szappant. A receptszámlálóval már a habzást is lehet tudni, a szappanjaim nagy része nagyon jól habzik. Egyetlen kivétel van, a sószappan, ami nem igazán habzik a nagy mennyiségben belekerült sótól. Az illat mindig attól függ hogy mit rakunk bele és mennyit. Én nem szoktam túlillatosítani a szappanokat, elég kevés illatot szeretek. Általánosságban azt mondhatom, hogy a citrusos illatok nem maradnak meg a szappanban. A vanília illat megmaradt egész jól a szappanban, de nem intenzív. Ezen kívül inkább csak citromfüvet és levendulát szoktam használni. Ezek egész jól megmaradnak, de nem árt jó sok illóolajat beletenni a masszába, hogy tényleg érezhető legyen.
    Remélem ezzel segítettem!

    VálaszTörlés