2012. július 5., csütörtök

Szappanozás kellékei, összefoglaló


A szappankészítés nem nagy dolog, bárki simán meg tudja otthon csinálni, de azért nem árt néhány dolgot beszerezni hozzá.

Amire mindenképpen szükségünk van tálak, edények:

  • 1 befőttes üveg a lúg oldásához
  • 1 kis pohárka (lehet kiürül tejfölös, joghurtos, bármilyen) amibe a lúgot mérjük ki
  • 1 nagy tál, amiben keverjük a lúgot és az olajokat
  • 1 botmixer (én ezt úgy oldottam meg, hogy a Braun multimixeremhez rendeltem még egy rúdmixer feltétet, így van külön egy a szappanozáshoz és van egy az ételkészítéshez. Ez volt nekem a legolcsóbb megoldás, miután már kinyírtam egy botmixert.)
  • Öntőforma, vagy öntőformák a szappanhoz. Szóba jöhet bármilyen szilikon forma, akár muffin forma is, kiürült dobozos üdítőnek a doboza, kenyérsütő forma, stb. Bármi, ami bírja a hőt.


Magához a szappanhoz szükséges kellékek:

  • Lúg, ezt az Azúr vegyszerboltban tudjuk beszerezni a legkönnyebben.
  • Valamilyen folyadék a lúg oldásához. Ez lehet kecsketej, desztillált víz, valamilyen gyógynövénynek a főzete, tea, stb.
  • Olajak: ez is szinte bármi lehet, akár sertészsír is, bár én abból nem csinálnék szappant, de tényleg, bármi felhasználható. Van egy szuper program, ahol fejben elkészíthetjük a szappanunkat és megnézhetjük hogy milyen tulajdonságokkal fog rendelkezni: http://www.SoapCalc.net/calc/SoapCalcWP.asp Én általában a mennyiséget szoktam megadni, azaz hogy 1000 gramm legyen, és után a százalékokat, a program meg kiszámolja hogy miből mennyit kell beletenni. A view or print recipe-ra kattintva kapjuk meg a receptünket, ott tudjuk megnézni a referenciaértékeket (suggested range), lehetőleg a megadott intervallumon belül maradjunk.
  • Maghőmérő az olajak illetve a lúg hőmérsékletének mérésére
  • Színezék a szappanhoz


Biztonságunk érdekében szükséges eszközök, védőfelszerelés:

  • Gumikesztyű
  • Védőszemüveg
  • Porálarc a lúg gőze ellen
  • Zárt ruházat a fröccsenés ellen

Ezekkel az eszközökkel már nekiállhatunk szappant gyártani a saját szórakoztatásunkra, és családunk örömére. Nagyon jó móka, és nem utolsó sorban nagyon egészséges, hogy nem az ismeretlen kemikáliákat kenjük magunkra!

Amikkel én szappanozok:

Krizantém és napraforgó forma a szappanhoz

Fa boros doboz, tömb szappan készítéséhez. Ki kell bélelni sütőpapírral mielőtt beleöntjük a masszát!

Legújabb szerzeményem, a hullámos szappanvágó kés.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése