2012. augusztus 27., hétfő

Környezetbarát mosószer fillérekből

Így néz ki melegen

Már rég terveztem hogy megcsinálom, ezt a receptet is Lukrécia oldalán találtam, Vegyesz bejegyzése alapján készítettem el. Az állaga nagyon jó, azt ugyan még nem tudom hogy milyen hatásfokkal fog mosni, de nagyon jókat olvastam róla, így bizakodó vagyok!

Hozzávalók:

  • 5 liter ioncserélt víz
  • 15 dkg reszelt szappan (nálam orosházi mosószappan)
  • 50 gramm borax
  • 15 dkg mosószóda
  • Teafa illóolaj


Két liter vizet felteszek forralni, majd amikor már jó meleg, apránként beleadagolom a szappant, amíg fel nem oldódik. Ha feloldódott, akkor hozzáöntünk még 2 liter vizet, ezzel is jól felmelegítjük. Hozzáadjuk a boraxot és a mosószódát, majd végül a maradék 1 liter vizet. Hagyjuk kihűlni. Egy fehér nyálkás masszát fogunk kapni. Amikor már teljesen kihűlt, fogunk egy habverőt és újra folyékony állagúvá keverjük. Ennél a műveletnél hozzáadtam teafa és levendula illóolajat. Nem tudom hogy megmarad-e, de nekem kicsit büdi volt a mosószappan, ezért akartam egy kis illatot neki. Remélem megmarad! Én ezt úgy oldottam meg, hogy apránként csináltam, nem a fazékban. Nekem így egyszerűbbnek tűnt. Amikor kész lettem, egy kiürült csőrös flakonba tettem, amiből könnyű kiönteni. De simán visszatehető a kiürült 5 literes vizes flakonba is.
Mosásonként 1-2 dl-t használunk belőle.

Öblítéshez illóolajos ecetet használok, vagy feloldok egy evőkanál citromsavat 1 dl vízben és hozzáadok illóolajat, és ezt használom.

Így néz ki amikor kihűlt, ilyenkor már lehet habverőzni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése