2012. augusztus 8., szerda

Natúr olívás szappan kecsketejjel és aloéval

És a változatosság kedvéért megint szappan :)
Nem tehetek róla, totál a rabja lettem a szappankészítésnek. Néha azon kapom magam, hogy csak arra tudok gondolni hogy milyen szappant kéne készítenem. De ugye el is kell használni ezeket a gyönyörűségeket, így azért az sem jó ha az ember tonnaszám nekiáll készíteni. Sajnos nagyon nehezen uralkodom magamon, hogy ne készítsek minden nap valamilyet.

Mivel már fogytán voltam a natúr olíva olajos szappannak, kézenfekvő volt hogy ezt fogok készíteni. (Voltam tanfolyamon a házikence.hu-nál, ami nagyon tetszett és rengeteg ifóval gazdagodtam, így most már sokkal bátrabban készítem a szappankáimat.)
Azt tudjuk hogy a csak olíva olajat tartalmazó szappanok nem nagyon habzanak, illetve ez sem teljesen fedi a valóságot, egyszerűen hagyni kell őket érni. Így most ez a szappankám laza fél éves pihenőre vonul, hogy tökéletes állaga legyen. Hogy hogyan fogom addig kibírni, azt nem tudom! De nagyon bízom benne, hogy 6 hónap után szuper illata és állaga lesz.

Ami került bele:

  • Olíva olaj
  • Kecsketej mint folyadék
  • Aloe vera két nagy leveléből nyert gél
  • Levendula illóolaj, csak mert imádom az illatát!
  • Orvosi szén, csak mert ki akartam próbálni egy színezési formát, és csak az aljára került egy kevés

Nem írok arányokat, mert ha valaki el akarja készíteni, úgyis szüksége lesz szappanrecept számláló programra (SoapCalc), és ott ki tudja alakítani a neki megfelelő mennyiséget. Én most 1 kg szappanmasszát készítettem. Azért szeretem ezt a programot, mert meg tudom adni hogy mennyi legyen a massza mennyisége, és így számolja ki. Nekem ez a legkönnyebb. Általában 0,5 vagy 1 kg szappanmasszát készítek. Attól függ a mennyiség hogy milyen szappant készítek és mire akarom használni. Vagy hogy csak kísérletezem-e éppen.

Natúr, színezés nélküli

Ilyen lett a tömb teteje

Felvágás után így néz ki. Nekem nagyon tetszik! :)
Update:
Kivártam a 6 hónapot, hogy megérjen a szappan. Kellemes, krémes, finom illatú, de még ennyi idő elteltével sincs olyan nagyon dús habja. Ha fontos nektek hogy jó sok, krémes habja legyen egy szappannak, akkor tegyetek hozzá mindenképpen kókusz olajat vagy ricinus olajat.
Érzékeny bőrre, babák bőrére tökéletes!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése