2014. augusztus 25., hétfő

Olívás kecsketejes szappan anattoval


Ismét hideg eljárással készítettem szappant. Most csak fél kiló olajból, és formába öntöttem, azaz nem tömb lett belőle.
A múltkor vettem kecsketejet, de ez az adag valahogy nem ízlett, így gondoltam egy nagyot és lefagyasztottam az egészet kis adagokban, azaz 190 grammonként, mert ennyi folyadék kell ugye 500 gramm olajhoz. Ha 1 kg-ot készítek, akkor csak meg kell duplázni :)

Olajok a szappanban:

  • 25% kókusz olaj
  • 75% olíva olaj


Folyadék a szappanban:

  • 100% kecsketej


Illóolaj a szappanban:

  • Mandarin


Színezék a szappanban:

  • Anatto por (ezt előtte olajban áztattam, majd az olajból kevertem a masszához)


Nem nagyon akartam variálni az olajokat, de a 100% olíva szappant én nem annyira szeretem, ezért tettem bele kókuszt is, viszont más nem került bele. Elég hamar keményedett a masszám. Az anatto-s olajat csak a tetejére raktam 5 kupacban, és tessék-lássék alapon belekevertem, nem akartam hogy teljesen sárga legyen, csak cirmos. A szappant este készítettem, kihasználva az augusztus 20-i "jó időt". Reggelre már nagyon szép, szilárd volt a szappan, de nem vettem ki a formából, estig benne hagytam.
Félig-meddig kérésre készítettem ezt a szappant, ekcémás bőrre, bár utólag eszembe jutott, hogy jobb lett volna levendula illó bele, vagy semmi, de előbbi nem volt otthon, utóbbit meg nem szeretem :) Nekem is az az első hogy megszagolom a szappant, és másoknál is ezt tapasztaltam :)





Készült: 2014.08.20.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése