2014. augusztus 11., hétfő

Kurkumás meleg eljárással készült szappan


Rájöttem, hogy mennyire jó meleg eljárással szappant készíteni, de gondolom erre rájöttetek, mert az utolsó bejegyzések csakis erről szóltak. Egy hátránya van, hogy tejes szappant így nem lehet készíteni, de mivel alapvetően ritkán készítek tejes szappant, nem hiányolom túlságosan :) Amúgy ebbe is tehetnék tejet, a főzés végén. Csak ez eléggé befolyásolná a romlandóságát, mert ugye az már úgy benne marad nyersen. Inkább ezzel nem kísérleteznék.
De ezt kivéve ugyanúgy lehet beletenni gyógynövényfőzetet, gyógynövényt, sőt, ilyen formában még akár jobban benne is maradnak a gyógynövény tulajdonságai, mert ugye belefőzzük a 3 órás procedúra alatt, és nyilván így többet ér benne pl. a körömvirág, mint amikor csak belekeverjük a hideg eljárással készült masszánkba. De ezt csak én gondolom hogy így van, tudományos magyarázatom nincs. Még az is lehet hogy tévedek :)

Olajok a szappanban:

  • 4 % méhviasz
  • 24 % pálmazsír
  • 24% kókusz olaj
  • 24% olíva olaj
  • 24% napraforgó olaj


Folyadék a szappanban:

  • Szűrt víz


Illóolaj a szappanban:

  • Rózsafa illóolaj
  • Rózsavíz (ez a főzés végén került bele 2 evőkanállal a 600 g masszához)


Színezék a szappanban:

  • Kurkuma


Plusz olajok a szappanban, amik a főzés végén kerültek bele (összesen kb 4 evőkanál a 600 g-nyi olajhoz):

  • Kakaóvaj
  • Hidegen sajtolt pálmamag olaj (piros)
  • Kukoricacsíra olaj
  • Lenmag olaj


A sárga kurkuma elég érdekes színt vett fel amikor hozzákevertem a masszához, nekem inkább pirosnak tűnik, de lehet fog halványulni, nem tudom. Igazából azért választottam ezt, mert a kurkumának nagyon bőrápoló tulajdonságai vannak, antibakteriális. Mikor kipróbáltam, akkor természetesen sárgára festette a vizet, de a bőrt nem fogja meg. Nagyon jó állagú, jól habzó, szép szappan. Nekem legalábbis nagyon tetszik, mint az összes többi, amit mostanában meleg eljárással készítettem.




Következőre egy natúr szappant tervezek készíteni, természetesen meleg eljárással, és úgy tervezem hogy nem lesz benne semmilyen színezék, csak illóolaj.


Készült: 2014.07.20.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése