2014. augusztus 4., hétfő

Narancsvirágvizes meleg eljárással készült szappan



A szappan apropója igazából az, hogy megint felfedeztem hogy milyen jó is meleg eljárással szappant készíteni, amikor is azonnal használható az elkészült mű, illetve nagyon szeretem, hogy a folyamat végén hozzáadott olajok már biztosan nem szappanosodnak el, ezért biztos lehetek benne, hogy azok ápolni fogják a bőrömet. Ki akartam próbálni, hogy ha nem olajat/zsírt adok hozzá, hanem vizet, akkor az is működik-e a szappanban, és jelenthetem, hogy igen. Persze nem mertem elsőre túl nagy mennyiséget beletenni, de majd még kísérletezek vele. Így mindösszesen 2 evőkanál narancsvirágvíz került bele.

Olajok a szappanban:

  • 4% méhviasz
  • 24% kókusz olaj
  • 24% pálmazsír
  • 24% olíva olaj
  • 24% napraforgó olaj


Folyadék a szappanban:

  • Szűrt víz


Illóolajok a szappanban:

  • Narancs
  • Narancsvirágvíz


Plusz olajok a szappanfőzés végén:

  • Olíva olaj
  • Kakaóvaj


Színezék a szappanban:

  • Rózsaszín kurkuma


A színezéket el akartam használni, mert Omár anyu figyelmeztetett, hogy nem biztos hogy túl jó anyag, de nem akartam kidobni, és mivel eddig még nem irritálta a bőrömet amikor került a szappanba, gondoltam hogy inkább elhasználom :)

Nos, ez lett a végeredmény. Nekem nagyon tetszik!



Készült: 2014.07.18.

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű színe van!! A Shea vajas csodás színű szappanjaid miatt beleástam magam a színező anyag pontos összevőjének keresésébe,de nekem az jött le ,hogy nem túl természetes anyag. Vagyis sok benne a hozzáadott festék.... :( De gyönyörű!!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű szappanok, gratulálok. Ha van egy bevált szappanrecepted akkor oszd meg velünk, ha gondolod: http://tudatosmetropolita.blogspot.hu/2014/05/szappanrecept-palyazat.html

    VálaszTörlés