2014. július 28., hétfő

Méhviaszos meleg eljárással készült szappan


Már régen készült nálam meleg eljárással szappant, úgyhogy éppen ideje volt :)
Mint tudjuk, ezeket a szappanokat nem túl könnyű színezni, pláne ha elkezd hűlni, onnantól kezdve nagyon kell sietni, bármit csinál vele az ember.
Én most annyit tettem, hogy nem vártam meg amíg kihűl egy kicsit, hanem mikor kikapcsoltam a lassú főzőt, akkor azonnal beletettem az illóolajakat és a színezéket.

Olajak a szappanban:

  • 4% méhviasz
  • 24% pálmazsír
  • 24% kókusz olaj
  • 24% napraforgó olaj
  • 24% olíva olaj


Illóolajak a szappanban (ezt lehet egy kicsit eltúloztam :)):

  • Vanília
  • Kelet varázsa illatkeverék


Folyadék a szappanban:

  • Szűrt víz


Színezék a szappanban

  • Rózsaszín kozmetikai pigment
  • Fekete/lila kozmetikai pigment
  • Zöld kozmetikai pigment (ez utóbbi elveszett a szappanban)


A szokásos módon elkészítettem a szappan masszát, majd 3 órán keresztül főztem a lassú főzőben, a végeredmény pedig ez lett.




Készült: 2014.07.15.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése