2014. május 5., hétfő

Próba szappan

Kicsit még puha volt amikor felvágtam.

Ebből most csak 500 g készült, alapvetően egy mintát szerettem volna kipróbálni, ami nem sikerült :) Illetve már az alapján a recept alapján készült, amit még tökéletesítek, és szeretném ha az lenne az alapreceptem, amitől már csak kivételes esetben fogok eltérni. Csak akkor ha valami extrát szeretnék majd hozzátenni.

Azt gondoltam, hogy a függőleges tömb formában a középső választóval tudok mintát készíteni, azaz ha eltekerem ide-oda, akkor lesz majd valami jópofa minta. Hát nem lett. A világos masszában látszik egy világos kér köröcske, de ennyi. Ennél többre számítottam, de úgy tűnik, hogy ezzel a módszerrel ez minden, amit lehet csinálni. Nem baj, azért szerintem jó kis szappan lett, szép a színe, és az állaga is jónak tűnik. A színe szerintem nagyon szép lett, csak lehetett volna kicsit mintásabb :)

A világos részbe tettem egy kis titánium-dioxidot, hogy világosabb legyen, a kék részbe pedig kék kozmetikai pigment került.

Olajok a szappanban:
  • Kókusz olaj
  • Méhviasz
  • Napraforgó olaj
  • Olíva olaj
  • Shea vaj

Folyadéknak sima desztillált víz került bele, az illóolaj pedig citromos eukaliptusz, ami így elsőre elég ütős, remélem hogy szelidül majd egy kicsit :)


Kezdem megszeretni ezt a formát. Egy csomó ötletem van, hogy hogyan fogom még használni színezéshez. Annyit tettem, hogy a részeket bevontam külön sütőpapírral, így nincs rés közte és nem folyik ki a szappanmassza, ami először sajnos megtörtént. Nem volt vészes, de azért sajnáltam. Illetve ezen kívül sokkal könnyebben le tudom szedni a szappanról a műanyag részeket, mert elsőre elég macerás volt, húzta-nyúzta a szappanomat. Így most sokkal hatékonyabb. Ő az amúgy:



Készült: 2014.04.25.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése