2014. május 26., hétfő

Kecsketejes szappan kék kozmetikai pigmenttel


Találtam még a mélyhűtőben kecsketejet, gondoltam hogy végre felhasználom szappanba. És persze itt a könyv, a 31 díszítési technikával, úgyhogy muszáj volt valami extrát csinálnom belőle, nem lehetett "csak" egy sima kecsketejes szappan :)

Két színű szappant szerettem volna mindenképpen, abban biztos voltam, hogy fehér lesz az egyik szín, amit a másikba fogok önteni, de sokáig gondolkodtam hogy mi legyen az alapszín. Végül a kékre esett a választásom, függetlenül attól hogy készítettem hasonló szappant a közelmúltban, de annak más lett a mintája.

A szappanba került olajok:
  • Kókusz olaj (25%)
  • Mogyoró olaj (10%)
  • Olíva olaj (35%)
  • Napraforgó olaj (30%)

Folyadék a szappanban:
  • Kecsketej

Illóolaj a szappanban:
  • Kubeba

Színezék a szappanban:
  • Kék kozmetikai pigment
  • Cink-oxid

A kecsketejet feloldottam a lúggal, megmelegítettem az olajokat, majd összeöntöttem őket és a trace állapotig kevertem. Beletettem az illóolajat, majd ketté osztottam a masszát. Nem pont ketté, az egyik valamivel kevesebb volt, de így is terveztem. A kevesebbe raktam a fehér színezéket, a többe pedig a kéket. Majd a kékbe öntöttem a fehéret úgy, hogy 5 pontban, majd összekötöttem a fehér pontokat egy szilikon lapáttal. És így öntöttem az egész masszát a formába. Megint az álló tömbformát választottam, mostanában rájöttem hogy nagyon szeretem ezt a formát :)

Ilyen szép mintásak lettek:
Fantasztikus az illatuk, egyszerűen imádom! Már csak meg kell érnie a használathoz.



Készült: 2014.05.02.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése