2014. május 19., hétfő

Tricolor szappan


Mostanában megint nagyon elkapott a szappanozás, pedig lassítanom kéne egy kicsit, mint ugye tudjátok, nem értékesítésre készítek szappanokat, hanem a magam és a családom örömére. Lehet a betegség is közrejátszott (3 hétig feküdtem), hogy nem volt más szórakozásom, mint ez, mert nem igényel túl nagy erőfeszítést, így ezzel szórakoztattam magam jobb híján, akkor amikor egy kicsit jobban voltam.
Megint a mintázások körül jár az agyam egyfolytában, folyamatosan kattogok, hogy mit és hogyan lehetne, hogy szép legyen, különleges legyen. Így gondoltam ki ezt a mintát is. És nem utolsó sorban, végre megérkezett a könyv, amit az ebay-ről rendeltem, amiben 31 különleges szappandíszítési technika van, természetesen receptekkel, bár szerintem azokat nem fogom használni. Maradok a saját jól beváltaknál :) De nagyon jó dolgok vannak benne, fogalmam sincs, hogy hogyan fogom megállni, hogy ne készítsek mostanában több 10 kiló szappant :) Ő az:



Szóval, 900 g-nyi masszát készítettem, ennyi kell ebbe a szilikon tömb formába, amit sokszor használok, mert imádom. Hihetetlenül megkönnyíti a dolgom, nem kell sütőpapíroznom, kibélelnem a formát, ebből tökéletesen kijön a végeredmény.

Olajok amiket használtam:

  • Kókusz olaj (25%)
  • Olíva olaj (20%)
  • Napraforgó olaj (30%)
  • Méhviasz (2%)
  • Mogyoró olaj (10%)
  • Szőlőmag olaj (13%)


Folyadék amivel a lúgot oldottam:

  • Desztillált víz


Színezőanyagok a szappanban:

  • Kakaó
  • Rózsaszín agyag
  • Cink-oxid
  • Titánium-dioxid


Illóolajok a szappanban:

  • Gyömbér
  • Indiai citromfű


Az olajokat egyben mértem ki és egyben is melegítettem, ezt követően osztottam 3 egyenlő részre. A lúgot már nem egyszerre oldottam, hanem 3 részletben.

Az első adag masszát kakaóval színeztem, ezt az olajakhoz adtam, jól elkevertem, majd utána jött bele a lúgoldat. A különlegesség, hogy az illóolajokat sem a trace állapotnál adtam hozzá, hanem hozzákevertem a 900 g felmelegített olajhoz, hogy ne kelljen egyesével illatosítanom a masszákat.

A forma alá tettem egy műanyag kis poharat, és megdöntöttem. Beleöntöttem a csoki színű masszát, ami így az egyik sarokba folyt.


Kicsit vártam, amíg megdermed a massza, majd elkészítettem a második lúgoldatot. Míg hűlt, az olajakhoz kevertem a rózsaszín agyagot, ami a második massza színét adta. Nem lett pont olyan színű, mint szerettem volna, de hát ezek az agyagok ilyenek.
Összekevertem a lúggal, majd trace állapotig kevertem. Közben a kakaós massza megkötött annyira, hogy már nem folyt szét, így a formában visszaállítottam a normál helyzetbe, majd a másik sarokba öntöttem a rózsaszín masszát.


Elkészítettem a 3. lúgoldatot. A harmadik adagot cink-oxiddal és titánium-dioxiddal színeztem, fehér masszát szerettem volna kapni, ami szintén nem teljesen jött össze, valószínűleg azért, mert több szőlőmag olaj került a masszába, mint kellett volna, aminek elég intenzív zöld színe van, így nem lett hófehér a masszám, de azért így sem rossz. Legközelebb nem rakok bele zöld olajat, ha fehér masszát akarok kapni :)
Ezt pedig a tetejére öntöttem. Vártam egy kicsit, hogy keményedjen, majd kiskanállal kicsit megdíszítettem a tetejét. És NEM szórtam rá csillámot. A külföldi videókban ilyenkor jön mindig, hogy jól megszórják csillámmal, de ennek most ellenálltam. Volt már szappan, amire tettem, de úgy éreztem, hogy erre most nem kell.


A végeredmény :)


Készült: 2014.04.30.

1 megjegyzés:

  1. Húúúúúúúú, ez nagyon jól néz ki!!! Köszönöm, hogy megosztottad és képeket is készítettél a formázásról, szerintem én is kipróbálom!

    VálaszTörlés