2014. április 13., vasárnap

Szappan a világ másik feléről

Azt hiszem, hogy tartozom még egy kis élménybeszámolóval. Márciusban Ausztráliában és Új-Zélandon töltöttem 3 hetet a férjemmel. A férjem ezt kérte a születésnapjára, mármint hogy egyáltalán menjek el vele, mert az iszonyat hosszú repülőút eddig mindig eltántorított, hogy igent mondjak az utazásra. Utólag azt kell mondjam, hogy nem véletlenül :) Nagyon brutális volt az utazás. A legdurvább az a Doha-Melbourn 14 órás repülőút volt, de önmagában semmi sem volt ahhoz, ahogy hazafelé jöttünk. Visszafelé közel 40 órát utaztunk az átszállásokkal és a reptéren várakozásokkal együtt. De ez senkit ne tartson vissza, ha arrafelé szeretne utazni!

Melbourn-ben és Sydney-ben voltunk 2 hetet és Auckland-en töltöttünk 1 hetet. Nekem Új-Zéland kicsit jobban tetszett, mint Ausztrália, bár azt kell mondjam hogy a 3 hét iszonyatosan kevés volt, minimum a duplája, ha nem inkább a triplája kellett volna, hogy egyáltalán csak a közelébe jussunk azoknak a dolgoknak, amiket meg kellett volna nézni. Elég aktívan telt a 3 hét, sokat autóztunk hogy megnézzük amit terveztünk. Leginkább nemzeti parkokban voltunk, mert én a városokat önmagukban nem tudom nagyon értékelni, a zöldet sokkal inkább. Nagyon szeretek a természetben lenni, sokkal inkább mint épületeket nézni :)
Ausztráliából egyébként nem hoztam semmit, szappant sem. Így ilyen szempontból az elhanyagolható :)
Új-Zélandon kevés időnk volt, így kevés időbe kellett sok mindent belesűríteni. Innen hoztam pár szappant. Tudom hogy az összetevőik alapján nem igazán az a kategória amit pl. én is készítek, azaz nem teljesen adalék anyag mentes, van benne olyan ami jó lenne ha nem lenne, de mégsem tudtam nekik ellenállni.

Ezeket Hobbiton-ban vettem, itt forgatták a Gyűrűk Ura trilógia faluban készült jeleneteit, illetve a Hobbit c. film adott jeleneteit is.
Kiwis szappan, kiwi magokkal. Hát, mit ne mondjak, nem egy élmény vele fürödni, mert a magok iszonyatosan karistolják a bőrömet, de azért kár lett volna otthagyni :)

Iszapos szappan, azt hiszem legalábbis hogy ez a legjobb magyar megfelelője a MUD szónak. Még a csomagolásában.

Manuka mézes szappan, virágos

Kicsomagolva így néz ki. A jobb felső sarkában egy kiwi madár van.

Manuka mézes szappan. Nagyon átható méz illata van.

Csomagolás nélkül. Rajta is van egy kiwi madár.

Lanolinos szappan

Voltunk egy lakatlan szigeten, amit White Island-nak hívnak, azaz Fehér szigetnek. A lényege, hogy egy működő vulkán van a szigeten, amit meg lehet nézni. Gázmaszkos túra, mert enyhe kéngőz terjeng a szigeten, ami nem túl egészséges. Én egyszer szippantottam jó mélyre, utána alig bírtam abbahagyni a köhögést. Utána viszont már le sem lehetett rólam venni a gázmaszkot :) Amúgy nekem nagyon tetszett a sziget, nagyon szép színek vannak. Annyira persze nem szép, mint a Yellowstone park, de azért nem rossz. Ért egy enyhe baleset is, mert a nagy hajóról kis hajóval vittek ki a szigetre, de nagyon nagy hullámok voltak, így a szigetre érkezéskor becsapódtunk, amikor én egy pillanatra elengedtem a kapaszkodót, de ez pont elég volt ahhoz, hogy előre essek. Szerencsére puhára estem, a fenekemre, így nem lett semmi bajom :)
De amiért leírtam az az, hogy vettem kénes szappant. Szép sárga, és jó büdös. Hiába raktak bele valami brutál illatot, azt a kénes szagot nem tudták elnyomni benne. De engem ez nem annyira zavar. Nagyon jó problémás bőrre, és ezért is vettem meg.
Kénes szappan
Már használatban van, és mintha tényleg jobb lenne a bőröm tőle.

Ennyi, több szappant nem hoztam. Zárásnak jöjjön néhány kép az utazásról, amolyan képes élménybeszámoló jelleggel: