2014. április 28., hétfő

Hévizi iszapos szappan


Régóta szerettem volna készíteni egy iszapos szappant, és most végre beszereztem a Cosmio-tól iszapot. Nem is kellett sok idő, hogy nekiessek.
Sajnos azonban nem volt zökkenőmentes a készítése, de erről kicsit később :)

Terveim szerint egy fekete-fehér szappant szerettem volna készíteni. A masszát kétfelé osztottam, nem pontosan, a fehér színűre csak 1/3-ad részben volt szükségem, így az kevesebb lett. Tettem hozzá egy kis titánium-dioxidot, hogy világosabb legyen, mert a méhviasz miatt eleve kicsit sárgásabb lett a massza.
A nagyobb részbe pedig belekevertem az iszapot.
A fekete masszát egy tömb forma aljába öntöttem, majd rá a fehéret, amit kicsit megkavargattam, majd pedig a maradékot még a tetejére öntöttem. A terv jónak tűnt. Sajnos azonban kis idő után észrevettem, hogy az iszap valszeg annyira felmelegítette a masszámat, hogy a fekete rész teljesen szétvált, úszott az olaj a tetején. Nem tudtam mást tenni, mint hogy az egészet visszaöntöttem a tálba és újra mixeltem, amíg összeállt. Viszont emiatt sajnos homogén fekete masszám, ebből következően pedig fekete szappanom lett.
Bár tettem bele illóolajat, méghozzá az Aromaxnak a Csendes éj nevezetű illóolaj keverékét, de úgy tűnik hogy az iszap büdösségét nem tudta elnyomni. Még megvárom hogy mi lesz belőle 6 hét múlva, remélem kicsit szelidül az "illat".

A hévizi iszap jótékony tulajdonságai:
A több ezer éves geológiai és biológiai folyamatok eredményeként kialakult iszapok magas huminsav és szerves anyag tartalma, hőmegtartó képessége miatt régóta használják a gyógyászatban. Azonban a kozmetikai alkalmazása sem teljesen újkeletű. Kísérletek bizonyítják, hogy egyedülálló szépészeti hatásokkal is rendelkezik: kiüríti a salakanyagokat, fokozza a sejtek anyag cseréjét, növeli a kollagén termelést, és a benne lévő ásványi anyagok feltöltik a szervezetet. Kiválóan alkalmas az arc, nyak és dekoltázs ránctalanítására, kúraszerű használat esetén pedig akár alakformálásra is. Rendszeres alkalmazása során fokozza az immunrendszer védekezőképességét.

Az iszapból készült termékek bársonyossá, puhává teszik a bőrt. Előnyösen hatnak a bőr- és kötőszöveti sejtek megújulására, csökkentik a gyulladásos folyamatokat, és az öregedés jeleit is – mivel a hőhatás tágítja a kapillárisokat, így fokozódik a tápanyag és oxigén ellátás, melynek során ellenállóbb lesz a bőr.

A szappanba került olajok, zsírok:

  • Méhviasz
  • Kókusz olaj
  • Napraforgó olaj
  • Olíva olaj
  • Pálmazsír
  • Shea vaj


A folyadék most zabtej volt, amivel szintén volt egy kis bajom, mert annyira besűrűsödött, mint a tejbegríz, féltem hogy esetleg nem fog a lúg feloldódni, de ezzel nem volt baj. Az kicsit zavaró volt, hogy azt a sűrű lúgos masszát ki kellett kapargatnom az olajokba :)

Az illóolajról már volt szó, azon kívül ugye titánium-dioxid, illetve a hévizi iszap került a szappanba. Nem lett túl szép, azt mondanám hogy olyan szép rusztikus lett a kinézete :)

6 hét múlva pedig kiderül hogy mi is lesz belőle, legalábbis illatilag biztosan.



Készült: 2014.04.24.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése