2012. június 25., hétfő

Arcápolás természetesen


Összegyűjtöttem egy kis tapasztalatot az elmúlt időben ezzel kapcsolatban, és most szeretném megosztani veletek, hátha valakinek segíthetek vele.
Problémás bőröm van, érzékeny, zsíros, pattanásokra hajlamos. Nem tudom mitől, de hol rosszabb, hol jobb az állapota. Mióta nem eszem húst, talán a méregtelenítéstől, nem tudom, inkább rosszabb. Többször vannak rajtam pattanások, mint korábban voltak. És mivel igazán soha nem voltam pattanásos, eléggé zavar, de az utóbbi időben már nem segítettek a krémek, amiket korábban használtam. Természetesen ebben is a természet felé fordultam, és megpróbáltam onnan megoldást találni. Ekkor akadtam rá egy szuper weboldalra, méghozzá a Lukrécia kencéi oldalra. Innen vettem az ötleteket és a recepteket, amik végül megoldást hoztak a problémámra. Nem azonnalit, arra azért senki se számítson, hogy már másnap tökéletes lesz a  bőre, de kis türelemmel szép eredményeket tapasztaltam.

A reggeli és az esti bőrápolási rutinom:
1. Pórustisztító olaj: http://lukreciakencei.hu/recept/arcapolas/arclemoso-tonik/polustisztito-olaj
Egy vattára teszek belőle és alaposan áttörlöm az arcom.
2. Pórusösszehúzó, mélytisztító arctonik: http://lukreciakencei.hu/recept/arcapolas/arclemoso-tonik/porusosszehuzo-melytisztito-arctonik
Szintén vattára teszem, áttörlöm vele az arcom. Annyi, hogy én tettem bele propoliszt is, ami tartosítja is egy kicsit, meg még egy kis pluszt is ad hozzá. Ha elfogy a mostani adag, akkor a következőbe levendulát is fogok tenni, szárított formában.
3. Krém. Azaz jelen esetben MÉZ!: http://lukreciakencei.hu/recept/arcapolas/arclemoso-tonik/a-legjobb-arctisztito-zsele-a-mez
A pórusösszehúzó tonik után rögtön használom, így nem kell külön bevizeznem az arcomat. Kb. 1-2 evőkanálnyi mennyiséget szoktam belemasszírozni az arcomba, addig amíg húzni nem kezdi a bőrömet. Utána langyos vízzel leöblítem. Aki idő hiányában van, az inkább kevesebb mennyiséget használjon, hogy gyorsabban végezzen.
Mióta ezt elkezdtem, nem is használok semmilyen más krémet, semmilyen vegyszeres kozmetikumot.
4. Pattanásírtó folyadék: http://lukreciakencei.hu/recept/gyogykencek/pattanasokra/pattanasirto-folyadek
Ezt egy cseppentős üvegbe tettem, a problémás területekre teszek belőle, az ujjamra cseppentem, majd rákenem a rondaságokra.
5. Himalája só oldat: Ezt akkor vetem be, amikor durva a helyzet. Készítek egy telített só oldatot himalája sóból és desztillált vízből (tegyünk egy üvegbe sókristályokat, töltsük fel vízzel, amikor telítődik az oldat, akkor már több sókristály nem oldódik fel). Egy permetezős flakont félig megtöltök telített sóoldattal, majd a másik felébe desztillált vizet öntök, azaz felhigítom, majd én szoktam tenni bele egy kis grapefruit illóolajat is, mert az is szabályozza a bőr faggyútermelését és fertőtlenít.
Legvégül ezt permetezem az arcomra. Ha sminkelek is (bár ilyenkor általában nem szoktam), akkor a sóoldat előtt teszem fel -ilyenkor csak korrektort használok a csúnya részekre- majd utána az aromra fújom a higított sóoldatot. Ezt többször el lehet végezni egy nap.

A napi rutinom része még a saját készítésű teafa olajos szappanom, amivel arcot mosok. Ha nincs készítve ilyen, akkor a Yamuna teafás szappanját szoktam használni.

Ezen felül hetente 1x csinálok egy élesztős pakolást. Élesztő és méz felhasználásával. Egy fél csomag élesztőt kis tálba teszek, majd mézet veszek az ujjamra és azzal összemasszírozom, amíg nem túl folyós, kenhető masszát kapok. Vigyázat! Nagy melegben az élesztő nagyon hamar elkezdt megkelni, és mire az arcunkhoz érünk már talán fel sem tudjuk pakolni!
Ha kész a massza, megtisztított bőrre vigyük fel, hagyjuk rajta kb. 10 percig, majd finoman dörzsöljük le. Mossunk langyos vízzel arcot.
Büdös, de utána nagyon finom, puha lesz a bőrünk!

A tapasztalatom, hogy egy hét után már nagyon szép a bőröm. Azok amik gyulladásban voltak és piszkáltam, már múlóban vannak, így azok még látszanak, de a bőröm általános állapota sokkal szebb lett! Selymes, és sima.
Ha rossz a helyzet, akkor bevethetitek a bőrradírt is: http://lukreciakencei.hu/recept/testapolas/borapolas/testradirok/pattanasirto-borradir-a-hatunk-kozepere

Ha tehetitek és van egy kis időtök kotyvasztani, akkor mindenképpen javaslom hogy térjetek át a mérgekről a természetes, házi készítésű kozmetikumokra! A bőrötök meg fogja hálálni!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése