2015. augusztus 14., péntek

Zabtejes szappan


Ezzel a szappannal egy kicsit megszenvedtem, nem hiába szoktam azt tanácsolni, hogy nagy melegben ne minden esetben kezdjünk hozzá a szappankészítéshez! Sajnos a formába öntés után a nagy melegtől szétvált a masszám, és újra kellett öntenem, így nem sikerült olyanra a mintája, amilyet szerettem volna, de hát ez legyen a legnagyobb problémám :)

Elöször is, a magtej készítő gépemmel csináltam egy adag zabtejet, majd jól kihűtöttem. Lehet, hogy le kellett volna fagyasztanom, de nem tettem. A lúgot a zabtejben oldottam. A nagy hőtől totál összeállt, már itt megijedtem! Olyan állaga lett, mint egy sűrű tejbegríznek. De gondoltam egy nagyot és merészet, nem kidobtam, hanem hozzáöntöttem az olajokhoz. És összeállt! Szappan lett belőle! Valószínűleg az is baj volt, hogy fahéj-szantál illóolajat tettem bele, és mint tudjuk, a fahéj illó is képes túlmelegíteni a szappanmasszát, önmagában, nem hogy még 40 fokos kinti hőmérséklet esetén!

Alapvetően egy fehér masszát szerettem volna készíteni, a tetejére pedig szitáltam egy kis rózsaszín agyagot, amit nagyjából belekevertem. Fehér szappant szerettem volna rózsaszín pöttyökkel, de mint a képen láthatjátok, végül rózsaszín szappanom lett, mivel újra kellett kevernem a masszámat.

Olajok a szappanban:
  • 20% kókusz olaj
  • 25% olíva olaj
  • 20% napraforgó olaj
  • 25% pálma olaj
  • 10% shea vaj

Folyadék a szappanban:
  • Zabtej

Illóolaj a szappanban:
  • Fahéj-szantál

Adalékok a szappanban:
  • Rózsaszín agyag



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése