2014. július 13., vasárnap

Kurkumás szappan


Láttam egy jó kis színezési módot és gondoltam hogy kipróbálom. Ebből született meg ez a szappan.

Összekevertem a szappanmasszámat, majd egy kis részét külön edénybe tettem, amit kakaóval színeztem. A forma aljába színezetlen massza került, majd erre öntöttem a kakaóval színezett masszát, csak úgy csíkosan.
Az eddig színezetlen masszámba kurkumát szitáltam, majd csak úgy tessék-lássék módon belekevertem. A célom az volt, hogy ne egy homogén, sárga masszát kapjak, hanem csak úgy csíkosan keveredjen benne a kurkuma.
Ezt öntöttem következőnek a formába, de itt már figyeltem arra, hogy ne nagyon keveredjen az alatta levőkkel. A tetejére került a maradék barna massza, majd még a kurkumásból ami maradt, és ez lett a végeredmény. Nekem nagyon tetszik, szerintem fogok még kísérletezni ezzel a színezési formával, mert nagyon érdekes mintákat kaptam.


A szilikon formám nem tudta megtartani a masszát, ezért kihasasodott, azért lett ilyen kis kerekded formája. És végül ami az alja volt, az lett a teteje :)


A szappanba került:

  • 25% kókusz olaj
  • 25% napraforgó olaj
  • 25% pálmazsír
  • 25% olíva olaj


Színezékek:

  • Kakaó
  • Kurkuma


Illóolaj:

  • Narancsvirág
  • Narancs


Folyadék a szappanban:

  • Szűrt víz


Kiürült joghurtos pohárba is öntöttem párat, de mivel alig bírtam kibányászni belőlük a szappant, nem hiszem hogy kísérletezem még ezzel.

A sárga kis doboz az macskás jutalomfalatnak a doboza. Pedig nagyon vártam hogy milyen lesz, mert azt hittem hogy tök jó formája lesz, de mivel ugye alig tudtam kiszedni...

Próbáltam megtámasztani valamivel oldalról, de nem nagyon sikerült :) 
Itt jól látható, hogy mennyire változatosak lettek a formák, még a szilikon formában is. A kis műanyag dobozokból meg ezek kerültek ki.

Készült: 2014.07.12.


1 megjegyzés:

  1. Én kiürült olíva olajos üvegekkel támasztom ki a szilikon forma szélét, mert ezek úgyis téglalap alakúak. Ha így is elcsúszna, tehetsz bele vizet vagy akár követ, homokot is. :)

    VálaszTörlés