2012. július 18., szerda

CrockPot szappan megint

Nem bírtam ki, így ma újra kellett alkotnom valamit. Volt itthon még maradék repce olajam, így az adva volt hogy azt szeretném elhasználni, a többi a már eddig használt olaj volt. Egy alapvetően natúr szappant készítettem, csak illóolaj került bele a végén.

FIGYELEM! EZZEL A MÓDSZERREL TEJES SZAPPAN NEM KÉSZÍTHETŐ!

Hozzávalók:

  • 100 gramm repce olaj
  • 300 gramm kókusz olaj
  • 300 gramm olíva olaj
  • 300 gramm napraforgó olaj
  • 370 gramm desztillált víz
  • 155 gramm NaOH
  • Citrom és Lime illóolaj
  • 2 evőkanál repce olaj (végén)
  • 1 evőkanál szőlőmagolaj (végén)


Az olajokat a crockpotba öntöttem, majd high üzemmódra állítottam. Közben feloldottam a lúgot a desztillált vízben. Mivel a víz nem volt a hűtőben, így egy kicsit vártam míg kihül. Nem teljesen, csak hogy ne legyen forró.
Hozzáöntöttem a feloldott lúgot az olajos keverékhez, majd a botmixerrel szalagfázisig kevertem, illetve egy kicsit tovább. Amikor ez megvolt, lekapcsoltam a crockpotot low állásba, rátettem a fedőt és hagytam főni, amíg készen nem lett a szappanom. Lekapcsoltam a főzőt, majd kivettem az edényt és hűtöttem egy kicsit. Nem annyira mint az első alkalommal, mert akkor már nagyon kihűlt és alig tudtam a formába tenni. Most tökéletes volt.
Amikor lehűlt egy kicsit, beletettem még 2 evőkanál repce olajat és 1 evőkanál szőlőmagolajat, illetve 5 ml citrom és lime illó keveréket.
Nagyon szép, illatos szappant kaptam, ami az első próbáláskor nagyon szépen habzott. Azt hiszem, hogy imádom ezt a szappankészítési módot! Egyszerűen szuper, hogy már aznap, de legkésőbb másnap használhatom a megálmodott szappanomat!

Szalagfázis

Pár perccel a szalagfázis után





Szépen elszappanosodtak az olajok


Formába töltve a massza

Kihülés után

Felszeletelve
Update:
Jó illatú, jó állagú szappan lett belőle. Maga a szappan elég kemény. Nagyon jól habzik, nagy, krémes habja van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése