2012. július 5., csütörtök

Bounty szappan


Illatosnak nem illatos, de nagyon szép! Sajnos ez a nagy meleg nem annyira kedvez a szappankészítésnek, de mivel fogytán a készletem, muszáj volt bevállalnom némi macerát. Ez a szappan kizárólag kókuszolajat tartalmaz, abból is a legjobb minőségűt, Thai kókuszolajat, amit onnan hoztam, és annyira csudafinom illata van! Itthon vásárolt olajaknál még soha nem éreztem ezt a friss, finom, igazi kókusz illatot.
Mivel ez a szappan eléggé szárít, így nem is csináltam belőle sokat, mindösszesen 250 grammnyi szappant, 4 db ilyen kis napraforgóm lett belőle, ami nekem elég is lesz. Az arcomra készítettem, kizárólag azt fogom mosni vele, ha majd összeérik. Illata nincs, nem tettem bele illóolajat.

Hozzávalók:

  • 250 gramm kókuszolaj
  • 95 gramm folyadék (nálam kókusztej volt)
  • 43,52 gramm lúg
  • Kókusz reszelék
  • Kakaópor


A kókuszreszeléket desztillált vízzel beletettem a turmixgépbe, majd néhány percig turmixoltam. Az így kapott masszát egy sűrű szövésű anyagon leszűrtem, jól kinyomkodtam. Így kaptam meg a kókusztejet. Kimértem a szükséges mennyiséget, majd pedig a fagyasztóba tettem kb. 1 órára. Közben a kókuszreszeléket kitettem a napra hogy megszáradjon.
Amikor ez megvolt, kimértem a hozzávalókat.
A már nagyon hideg kókusztejet elővettem, feloldottam benne a lúgot, majd a kimért kókuszolajba öntöttem. Botmixerrel a szalagfázisig kevertem (ez nagyon hamar megtörtént, talán a meleg miatt is, és így egy kicsit nehéz volt formába tölteni, nem is lettek tökéletesek, de majd a következő adag!)
Mikor ez megvolt, belekevertem kb. 2 teáskanál kakaóport, de csak úgy nagyjából, hogy ne legyen teljesen barna a masszám. Majd formába töltöttem. Sütőpapírral letakartam a tetejét. Én most nem takargattam, mert amúgy is iszonyatosan meleg van/volt. Vágnom nem kellett, mivel eleve ilyen formába töltöttem, így ezzel most nagyon hamar megvoltam.
Most hagyom néhány hétig érni, és már alig bírom kivárni hogy elkészüljön! Már most szeretném használni!

Update:
Kemény szappan, nagy, habos habbal. Viszont mivel csak kókuszolaj van benne, nagyon szárítja a bőrt, így inkább csak arcmosásra, problémás bőrre ajánlom. Ha testre használjátok, akkor szükséges utána valamilyen testvaj használata.
A kókuszreszelék finoman dörzsöl. Ez az egyik kedvenc anyagom, amit a dörzsihez használok. Nagyon kellemesen masszíroz, radíroz. Nem erőteljes.
Illata semleges.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése