2015. július 16., csütörtök

Három színű szappan


Már jó rég óta áztattam olajban anatto és festőbuzér port, itt volt az ideje a felhasználásuknak. Az anatto portól sárga színt kap a szappan, a festőbuzér portól pedig rózsaszínes, pirosas, mályvás színt, attól függően, hogy mennyi port használunk, különböző színeket tudunk elérni vele.

1000 grammos szappant készítettem, mindegyik színt teljesen külön kevertem ki, azaz csináltam egy 500, egy 300 és egy 200 grammos szappan masszát. 
Tömb formába öntöttem a következőképpen: alulra került az 500 grammos massza, amit az anatto por színezett sötét sárgára, utána készítettem el a 300 grammos masszát a festőbuzér porral színezve, majd a tetejére került a teljesen natúr, 200 g-os szappanmassza. 
Nem választottam el őket külön por rászórásával, egyszerűen csak egymás tetejére öntöttem. Így kaptam a képen látható végeredményt. 
Az alja jó sárga lett, jobban, mint szerettem volna, tanulság, hogy legközelebb kevesebb anatto port kell beáztatni az olajba :) 

Talán látjátok, hogy mostanában többször használtam a lenti arányokat, illetve ezeket az olajokat. Ennek az az oka, hogy így egy nagyon jó állagú szappant lehet kapni, kellően kemény, kellően habzik, szerintem minden szempontból tökéletes, így kezdőknek is kifejezetten tudom ajánlani, szerintem lehetetlen elrontani! Egy bibi van vele, méghozzá amit már korábban is írtam, hogy azért tiszta lelkiismerettel nem lehet használni a pálma olajat, mert ugye tudjuk, hogy milyen káros hatásai vannak a környezetünkre nézve! Még van pár dobozzal a készletemben, de ha elfogyott, akkor azért igyekszem majd más olajat keresni a helyére, vagy helyettesítem majd kókusszal. 

Olajok a szappanban:
  • 25% olíva olaj
  • 25% napraforgó olaj
  • 25% kókusz olaj
  • 25% pálma olaj

Színezék a szappanban:
  • Anatto por
  • Festőbuzér por

Folyadék a szappanban:
  • Szűrt víz

Illóolaj a szappanban:
  • Narancs


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése