2014. február 12., szerda

Zöld/Fehér szappan

Ez csak a zöld része. A tömb formából kimaradt masszát ilyenbe öntöttem, szerintem nagyon dekoratív.

Igen, nagyon kreatív vagyok, ami a névadást illeti :)

Ez a szappan nem készült különösebb indokkal, problémára. Egyszerűen csak fürdésre. Ennyi, nem több. Ennek ellenére szeretem díszíteni őket, nem akartam egy sima fehér szappant készíteni, így készült el ez a minta.

A szappan ezekből állt össze:

  • 20% olíva olaj
  • 40% napraforgó olaj
  • 20% kókusz olaj
  • 10% lenmag olaj
  • 10% pálma olaj
  • NaOH
  • Szűrt víz
  • Geránium illóolaj
  • Zöld tea
  • Zöld mica por


500 gramm olajból készítettem a szappant.
Megfeleztem a masszát, majd az egyik felét zöld teával és zöld mica porral színeztem meg, majd tömb formába öntöttem egyszerre a két színt. Ez lett az eredménye.
Ha el akarjátok készíteni, akkor ezen az oldalon számíthatjátok ki a pontos hozzávalókat:
http://www.soapcalc.net/calc/SoapCalcWP.asp

A zöld rész tökéletesen kijött a formából, szerintem nagyon szép lett!

Valamiért ez puhább maradt, ezért nem jött ki tökéletesen a formából, ezért kicsit hibás a teteje.



A masszám elég puha volt, nem volt elég neki a 48 óra sem, így 3 nap után kiszedtem a formából és úgy hagytam tovább szilárdulni, egyben természetesen. Nem akartam felvágni addig, amíg annyira puha volt.

2 megjegyzés:

  1. Jók ezek az öntőformák!

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nekem is nagyon tetszenek, bár elég kicsi szappant eredményez :)

      Törlés