2014. február 1., szombat

Aktív szenes szappan 3.0


Mivel bevált, továbbra is készítem, csak valahogy mindig máshogy sikerül, de a lényeg, az aktív szén mindig marad :) Gondolkodtam rajta, hogy mintásat készítek, de végül úgy döntöttem, hogy egyszerűen fekete marad az egész szappan. Ami nem lett fekete végül, csak szürke. Azt hiszem hogy azt rontottam el, hogy az első szappanomba tettem tökmagolajat is, ami gyönyörű mély színt kölcsönzött neki, ebből az kimaradt, így nem lett szép fekete, csak szürke.

Most csak kókuszolajból és olíva olajból készítettem, nem akartam túlvariálni, ez a két összetevő amúgy is jót tesz a problémás bőrnek.

A receptet úgy állítottam össze, hogy

  • 20% kókuszolaj
  • 80% olíva olaj
  • Szűrt víz, mert desztillált vizem nem volt, csak jéggé fagyva a teraszon, de azzal most nem akartam szórakozni :)
  • Orvosi szénpor 
  • Teafa illóolaj
  • Levendula illóolaj
  • Citrom illóolaj és
  • Citromfű illóolaj
került bele.


500 gramm olajból készítettem a szappant és többféle formába öntöttem. Ha el akarjátok készíteni, akkor ugyanezekkel az arányokkal kiszámolhatjátok a pontos hozzávalókat itt:
http://www.soapcalc.net/calc/SoapCalcWP.asp

A miérteket nem írom le még egyszer, ha érdekel benneteket, akkor itt a korábbi szappan, ahol részleteztem:
Aktív szenes szappan újratöltve

A szappanom még nincsen készen, 6 hét múlva lesz csak, de mivel szenes szappanos tapasztalatokról írtam korábban, így azt ide most nem fogom újra leírni. Mivel bevált nekem is és a családban is többeknek problémás bőrre, így ezt mindig készítem.
Most új formába öntöttem, nekem nagyon tetszik! Egy része ilyen szép mintás lett, a másik, nagyobb része meg egyszerűen sima, 50 grammos kocka formájú lett.
Képek következnek:






2 megjegyzés:

  1. Wow! Ezek a szappan minták szuperek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nekem is nagyon tetszenek, csak az a baj, hogy kicsi szappan lesz belőle :)

      Törlés