2012. november 4., vasárnap

Kurkumás arcradír és arcpakolás egyben

Mostanában sajnos megint eléggé problémás a bőröm, erre próbáltam valami természetes megoldást készíteni a boszorkánykonyhában :)

Többféle változatban készült. Ez a remek az otthon készülő kozmetikumokban, hogy csak az kerül bele amit mi beletettünk, és úgy változtathatjuk, ahogy kedvünk tartja.

Az alapkoncepció az volt, hogy kell valami, ami dörzsöl. Korábban már próbáltam a kávézaccot, nekem az túl durva volt, így az most szóba sem jöhetett. Két dolgot használtam, cukrot és sót. Aztán kellett valami, amitől kenhető lesz. Ez lett a méz. És még akartam tenni bele valamit, ami ápol.

Azért írtam hogy arcradír és arcpakolás egyben, mert olyan hozzávalókat válogattam össze, amik arcpakoásként is megállják a helyüket, így két legyet ütöttem egy csapásra.
Fürdés előtt megtisztítottam az arcom, majd a kádban vizes arcbőrre felvittem a masszát. Jól elkentem, ezáltal leradíroztam a bőrömet, majd a fürdés végéig a bőrömön hagytam, hogy táplálja a bőrömet. Fürdés végén pedig alaposan lemostam a bőrömről. Utána nem használtam már krémet, semmit, mert a méz is, meg az olaj is hidratálja, ápolja a bőrt.
Az egyetlen dolog, amit még csináltam, hogy a pattanásokat bekentem higítatlan teafa olajjal.


Kurkumás arcradír és arcpakolás:
Hozzávalók:

  • 1 teáskanál parajdi só
  • 1 evőkanál méz
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1 evőkanál levendulavíz
  • 1 teáskanál kurkuma
  • Annyi zabpehelyliszt, hogy viszonylag sűrű masszát kapjunk, ami nem folyik le az arcunkról
  • 10 csepp levendula illóolaj
  • 3 csepp citrom illóolaj
  • 3 csepp teafa illóolaj
Természetesen bármit bármire kicserélhetünk benne, vagy kihagyhatunk. Semmi sincs kőbe vésve :) Ez az adag kb. 3x-ra elegendő. Amikor nekem nagyon csúnya az arcom, akkor minden nap használok valamilyen radírt. Talán soknak tűnik, de nekem bevált. Kb. 1 hét alatt rendbeteszi a bőrömet.
A só miatt ez a radír csíphet, de szerintem egyáltalán nem zavaró, abszolút kibírható.

Természetesen készíthetünk sokkal egyszerűbb változatot is, ami az alábbi dolgokat tartalmazza:
  • Méz
  • Olívaolaj
  • Cukor vagy só
  • Illóolaj tetszés szerint
De készülhet kizárólag mézből és cukorból vagy sóból.

Variáljuk nyugodtan kedvünkre! Én nagyon szeretem, mert selymes és puha lesz a bőröm utána. Imádom ezt az érzést! Tisztának, mégis hidratáltnak érzem a bőröm. Nem száraz, nem húzódik, hiába került bele só.
Ha nincs komolyabb probléma, akkor heti 1x elegendő leradírozni az elhalt hámsejteket a bőrünkről. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése